Lehed

Tort vabariigi aastapäevaks, komeeditort

reede, 21. veebruar 2014

Komeeditort

Sel aastal hakkasin vabariigi aastapäevaks tehtava tordi peale juba õige varakult mõtlema. Mingit ideede uputust esialgu ei olnud, aga üldiselt kohe ei olegi. Idee tuli lõpuks seoses mu vanaemadega.

Mul on kaks vanaema - Hilda ja Viive. Vanaemad kinkisid jälle jõuludeks Kalevi šokolaadinööpe. Need pole mitte need tavalised šokolaadinööbid, vaid need nonparellidega kaetud. Värvilised on muidugi mõlemad. Need on üsnagi traditsiooniline kingitus, mäletan, et vanaemadelt sai neid kaheksanurkseid karpe (praeguseks need enam sellised pole) kingituseks vist juba üle kümne aasta tagasigi... Mis veel sellest ajast meelde on jäänud?

Kaaluga lahtiselt müüdavad Komeedi kommid muidugi! Ma tean, et paljudele need maitsesid/maitsevad, aga mina nende fännide hulka ei kuulunud (teine sama hea komm oli Teekonna mu jaoks). Kuigi Komeet ei kuulu kindlasti mu lemmikkommide hulka, siis ma pean ütlema, et koogi vahele pandav komeedikommikreem on küll päris hea ;)
Praegu iagathes Komeeti enam lahtiselt ei müüda, vähemalt ma ei leidnud seda kohta, kus oleks müüdud. Nüüd saab neid komme risti vastupidiselt pakendatult. Iga komm eraldi pakendis, varem vist ei olnud need glasuuritud ka... Kui korraga kasutada tervet pakki, siis on eriti hästi näha kommide ja paberi suhe :) Lisaks on see eriliselt tüütu neid ühekaupa harutada. Aga tühja sellest - kaks kommi said kokku selles koogis. Ühendavaks faktoriks vana hea biskviit.

Ma hakkan juba veidi ennast kordama, aga otsus traditsioonilise biskviitpõhja kasuks tuli ka just tänu vanaemale. Täiesti tavaline biskviitkook oli meil kunagi suur hitt. Me kutsusime seda munakoogiks (hiljem koolis keegi ei teadnud, mis asi see munakook on). Munakook oli tavaliselt nii hea, et see söödi niisama ära, vahepeal aga näiteks koos maasikakompotiga. Praegu enam väga ei kujuta ette, et hakkaks paljast biskviitpõhja sööma. Ikka peab erinevaid asju peale ja vahele panema ;)

Komeeditort

Biskviit:
(Muide, ideid biskviidi valmistamiseks ammutasin Koopatibi blogist.)
  • 3 muna
  • 1,25 dl suhkrut
  • 1,25 dl nisujahu
  • 0,75 dl kartulitärklist
  • 0,75 tl küpsetuspulbrit
Eralda munavalged kollastest. Sega omavahel jahu, tärklis ja küpsetuspulber. Vahusta munavalged tugevaks vahuks, lisades järk-järgult suhkru. Kui munavalgevaht on valmis, vala selle hulka lahti klopitud munakollased ja mikserda kiirelt ühtlaseks. Sõelu peale jahusegu ja sega õrnalt, aga nii et kõik oleks korralikult segunenud. Vala küpsetuspaberiga ääristatud 20 cm lahtikäivasse koogivormi. Küpseta 180-kraadises ahjus umbes 20 minutit, kuni biskviidi sisse torgatud tikk jääb puhtaks.

Kreem:
  • 1dl + 2 dl vahukoort
  • 1 pk Komeedi komme
  • 200 g toorjuustu
  • 50 g suhkrut
Haki kommid väiksemateks tükkideks. Kuumuta väikses potis 1 dl vahukoort, lisa hakitud kommid ja sulata segades. Kui kommid on seganud, eemalda tulelt, lase jahtuda. Vahusta ülejäänud vahukoor suhkruga, lisa toasoe toosjuust, mikserda ühtlaseks. Lisa sulatatud kommid, sega ühtlaseks.

Koogi kokkupanek:
  • Immutamiseks kohv, soovi korral võib lisada Vana Tallinnat, konjakit vm
  • Kaunistamiseks šokolaadinööpe.
Lõika biskviit neljaks kihiks. Aseta alumine biskviidirõngas serveerimisalusele, immuta kergelt kohviga. Kuna biskviit on üsna õhuline, siis väga suurt immutamist see ei vaja, mina kasutasin immutamiseks lihtsalt kerget kohviga pintseldamist. Pane biskviidikihile 2-3 sl kreemi, aja laiali, kata uue biskviidikihiga ja nii kõigi kihtidega. Kata ka viimane kiht ja servad kreemiga, osa kreemi peaks alles jääma. Pane tort üleöö külmkappi maitsestuma, järgmisel päeval kata tort ülejäänud kreemiga, silu ühtlaseks – seda on parim teha, kui spaatel või nuga, millega siluda, kasta korraks kuuma vette. Kaunista kook šokolaadinööpidega.

Komeeditort

Retsept ilmus ka Maakodu veebruari numbris.

5 kommentaari:

  1. Aitäh, armas Dagris!

    Muide, ma sain ka ühe vanaema (Senta, 93) käest karbitäie neid nonparellidega kaetud šokolaadinööpe :D

    VastaKustuta
  2. Sakus saab lahtist komeeti osta :)

    VastaKustuta
  3. Väga isuäratav kook tundub. Tubli!
    Tallinnas saab lahtisi komeedikomme Kalevi šokolaadipoodidest ja Kalevi kommipoest Pärnu mntl. Mina vahel ikka käin neid hankimas :)

    VastaKustuta
  4. Aitäh!
    Ma mõtlesin ise ka, et ilmselt mõnest Kalevi poest võib saada lahtiselt, aga Tartus vist on ainult üks ja sinna ma ei sattunud paraku. Ei mäleta küll, et oleks seal kunagi näinud, aga ega ma pole suurt tähelepanu sellele pööranud ka :)

    VastaKustuta