Lehed

Ameerika õunapirukas

neljapäev, 20. september 2018

Õunad on järjest enam teemas. Paar päeva tagasi meenutati mulle üle kahe aasta tagust õunapirukat, mis ma teinud olin. Eile töö juures (poe)õuna süües sain pahandada - miks ma ei öelnud, et ma õunu tahan?! Ehk kes siis praegusel ajal õunu poest (või paremal juhul turult) ostab!? Raudselt tead kedagi, (kes teab kedagi,) kellel aias õunapuu on ja nad on kohe lahkelt valmis andma. Juhul, kui keegi toob kotitäie õunu, siis siin on just see pirukas, mille tegemine esimesena ette võtta! 

American Apple Pie / Ameerika õunapirukas

Olen selle retsepti järgi õunapirukat teinud juba üle mitme aasta. Esiteks, tainas on täiesti imeline - lihtne valmistada ja tulemus on mõnusalt krõbe ja kihiline. Kui mälu ei peta, siis originaalis on retsepti autoriks BraveTart. Täidise osas olen proovinud nii õunatükke eelnevalt läbi kuumutada kui ka suhkru ja teiste lisanditega läbi segatuna otse pirukapõhjale panna. Ütleme nii, et viimane on oluliselt lihtsam. Ja mulle meeldivad lihtsad asjad. 

American Apple Pie / Ameerika õunapirukas

Pirukapõhi:
  • 225 g jahu
  • 50 g suhkrut
  • 1 tl soola
  • 225 g külma võid
  • 115 ml külma vett
Pirukapõhja valmistamiseks sega omavahel jahu, suhkur ja sool. Lõika või tükkideks ja lisa jahusegule, töötle segu käte abil puruseks tainaks, lisa külm vesi ja jätka kuni saad ühtlase taina. Rulli tainas jahusel laual ristkülikuks ja voldi see kokku nagu piltidel näha. Korda sama tegevust veel 1-2 korda, nii on tulemuseks mõnusalt kihiline pirukapõhi. Jaga tainas kaheks ning rulli ketasteks, millest ühega kata võitatud pirukavorm, teine pane ootele - sellest saab piruka kate. Pane mõlemad kihid jahedasse ootele.
Vormina kasutan üldiselt klassikalist ümarat pirukavormi, vorm võib olla nii avatav kui ka keraamiline. Või miks mitte kandiline.
Täidis:
  • umbes 1 kg õunu
  • 100 g suhkrut, või rohkem olenevalt õunte magususest
  • 1 tl kaneeli
  • 0,25 tl riivitud muskaatpähklit
  • 3 sl jahu (või kartuli- või maisitärklis)
  • 50 g võid
  • Määrimiseks muna
  • Peale raputamiseks suhkrut
Koori õunad, eemalda südamikud ja lõika viiludeks. Sega õunad suhkru, kaneeli ja jahuga ning aseta pirukapõhjale. Lõika või pisikesteks tükkideks ning jaota need õunatäidisele. 
Kata täidis teise tainakettaga, suru servad korralikult omavahel kokku. Tee kattesse üks või mitu õhuauku. Ülejäänud tainast võib siinkohal kasutada erinevate mustrite või kujundite loomiseks pirukakattele (nagu näha südamed on mu lemmikud). Määri kate munaga, raputa peale veidi suhkrut ning pane pirukas ahju, küpseta 180 kraadini eelkuumutatud ahjus umbes 45 minutit kuni tund, kuni pirukas on pealt kuldne. Enne serveerimist lase pirukal pool tundi kuni tund aega taheneda, et täidis väga vedel poleks. Serveeri näiteks jäätise või vahukoorega. 


American Apple Pie / Ameerika õunapirukas

1 kommentaar:

  1. Tainas ei tulnud selle retsepti järgi rullitav. Tundub, et külma vee kogus on liiga suur.

    VastaKustuta