Lehed

Sidrunine mustika-toorjuustukook

neljapäev, 20. august 2009

Miskipärast ma eriti tihti juustukooke küpsetanud ei ole... Igatahes sai nüüd seda viga jälle natuke parandatud ja selle retsepti eeskujul valmis kergelt sidrunimaitseline, aga muidu mustikatest üsna sinine juustukook, pealegi maru lihtne teha. Kastet ma tegema ei hakanud, vaid panin mustikad otse koogi sisse, kuigi ma ei kahtle üldse, et kastmega oleks see kook vähemalt sama hea olnud.


Vaja läheb:
  • 250 g šokolaadiküpsiseid (poolteist pakki Kalevi küpsiseid, küpsis-paar siia-sinna)
  • 75 g sulavõid
  • 450 g toorjuustu
  • 250 g mascarponet
  • 1 tl vanilliekstrakti
  • 2 dl suhkrut
  • 2 muna
  • 2 tl riivitud sidrunikoort
  • 3 sl sidrunimahla
  • mustikaid
Põhja jaoks purusta küpsised täiesti puruks, lisa sulatatud või ning sega ühtlaseks. Kata Lahtikäiv vorm küpsetuspaberiga ning suru küpsisesegu ühtlaselt vormi põhjale. Pane täidise valmistamise ajaks külma.
Vahusta toorjuustud suhkruga kohevaks, lisa edasi vahustades ühekaupa munad, siis vanilliekstrakt ja riivitud sidrunikoor ja värskelt pressitud mahl.
Kata koogipõhi mustikatega (väga palju ei tasu panna, muidu imbub koogist mahla järgmise päevani :P) ja vala siis peale toorjuustutäidis.
Küpseta madalamal kuumusel (u 160 kraadi juures - kuna mul endal on gaasiahi, mille termomeeter ei eriti adekvaatselt tööta, siis tihtipeale mind igasugused etteantud temperatuurid ei aita, temperatuuri sätin ma kuidagi tunde järgi :) poolteist tundi, kuni täidis paistab olevat üsna hüübinud ega võdise enam väga.
Lase koogil enne serveerimist üleöö jahedas seista.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar