Lehed

Pastakas II: spagetid kana ja sinihallitusjuustuga

esmaspäev, 6. september 2010

Sõna on taaskord Indrekul, kes on meie rõõmuks võtnud taakord ette ja oma pastateo üles kirjutanud ja pildistanud. Korraga süüa ja pilti teha pole tavaliselt just lihtne ülesanne, seda tean omast käest. Omast käest tean ka seda, et alljärgnev roog on vägagi maitsev - proovisin ise ka ära:

Spagetid kana-mandli-sinihallitusjuustukastmega

(Pastaka esimest osa loe siit.)



Meie pasta miniseebika teine osa tegeleb vahest kõige tuntuma isendiga üldse- spagetid. Eelmise osa kogemusest otsustasin seekord olla mugav ja kasutada pastamasinat. Mulle meeldib masinaga pastat teha, sest see on lõbusam ja tulemus on tugevam.

Alustuseks tegin tüüpretsepti järgi taigna kahes munast ja kahele inimesele. 1 Kuna minu viimane Belgia reis on juba üle aasta möödanik ning minu naise veebruarikuine viibimine
Belgias lõppes ainult kahe kilo durumjahuga, ei olnud mul enam mitte grammigi kõrgtugevat jahu. Pasta sai tehtud ainult tavalise nisujahuga ja minu arust õnnestus asi ka nii väga hästi. Ainu
ke ootamatus minu jaoks oli, et taigna korrutamisel kippus see kleepuvaks muutuma, aga kõigest järjekorras.

Nagu meil pastaka esimesest osast meeles on, peab taigen pärast valmismätsimist vähemalt pool tundi seisma. See on sobiv aeg kohviks või koera pissile laskmiseks. Samuti võib selle lühikese hetke kasutada kastmesse minevate asjade ettevalmistamiseks.

5 6
  • 200g kanafileed
  • 1 küüslaugu küüs
  • ca 50g mandleid
  • 200ml vahukoort
  • 1 pakk (100g) sinihallitusjuustu
  • Röstimiseks ja praadimiseks võid
  • Maitsestamiseks soola, valget pipart, basiilikut
Pähklite hull nagu ma olen, kipun ma neid igale poole toppima, aga minu arust on mandlid selles retseptis täiesti õigel kohal. Igatahes oli mul kodus varutud mandlipakk, millest nüüd peotäis mandleid lõikelauale läks ja suure noaga väiksemaks hakiti. Tükid ei tohiks olla liiga väiksed, sest siis nad kaovad kastmes ära. Noaga hakkimine jätab mandlitükid ka meeldivalt nurgeliseks ja hambale kohe ära tuntavaks. Pann vaiksele tulele, natuke võid ja mandlid pannile. Röstima peaks nii kaua, kuni tükid muutuvad pruunikaks ja kõvaks (maitsmine aitab).

3 4

Vahepeal tuli ka pere üks väiksematest liikmetest uurima, kas ma tõesti teen jälle pastat. Sellises toredas tegevuses tahavad meie peres kõik kaasa lüüa, isegi kui nad on nii lühikesed, et nende nina ei ulatu isegi mitte üle kapiserva.

2

Kana väikesteks kuubikuteks ja samuti tüki võiga pannile. Küpseta väiksel kuumusel kaane all, kuni liha on muutunud mõnusalt pehmeks ja natukene servast pruuniks läinud. Keegi ei taha ju pastat süües avastada, et kana veel kaagutab. Servast peab liha pruuniks minema, kuna see annab pärast kastmele mõnusa maitse. Eks see ole iga inimese maitse, kui pruuniks ja küpseks liha lasta. Meie naisega oleme pidevas vaidluses selle üle - tema arvates kõrvetan ma söögi söeks ja minule ei meeldi, kui veri hammaste vahelt välja voolab. Lisa peenestatud küüslauk ja lase sel koos kanaga minut-kaks pannil podiseda. Tähelepanelik lugeja vast märkas, et minu küüslaugud on ilmselt õuna suurused. Ei tea isegi miks, aga tekkis isu küüslaugust rooga süüa ja seepärast sai tegelikkuses kastmesse kolm küünt pandud.

Tagasi meie taigna juurde, mis nüüd ilmselt umbes pool tundi seisnud on. Jaga tainas näiteks neljaks ja võta üks osa välja ning rulli see laiaks. Nüüd hakkab lõbus rullimistöö pastamasinaga. Aste astmelt rulli taigen järjest õhemaks kuni kolmanda või neljanda paksuseni, siis võta pastamass ja voldi see kolmandike kaupa kokku ning alusta rullimist kõige suuremast paksusest uuesti, liikudes aste-astmelt uuesti kolmanda paksuseni.

9

Taigen muutub seejuures järjest kõvemaks ja tihedamaks. Kui taigen muutub kleepuvaks, siis kata mõlemad küljed korra jahu sisse ja ketra edasi. Kuna pastamasin pressib massi järjest laiemaks on mõistlik vahepeal pastat korrutades see ka neljaks või rohkemaks kokku voltida, et taignariba laius oleks masinast kitsam - nii on lihtsam rullida ja kohe kindlasti on niimoodi lihtsam hiljem spagette välja lõigata. Taigent peaks heade allikate kohaselt vähemalt 10 korda korrutama. Mida rohkem korrutada, seda „kõvem ja krõpsuvam“ on tulemus. Minu kogemused ütlevad, et ka 4 korda on väga hea. Enda tegevuse kordamine sõltub ilmselt sellest, kui palju aega on.

8

Viimase rullimisega ära väga õhukeseks mine (umbes kolmas paksus), sest eesmärk on ikkagist spagetid ja mitte niitnuudlid. Spagetilõikajaga on juba lihtsam- korrutama ei pea ja juba pärast esimest läbiketramist võib pasta kuivama panna, kas käterätikule või kuskile rippuma on maitse küsimus.

10

Nüüd jälle kastme kallale. Vaiksel tulel praadides lisa kanale röstitud mandlid ja maitsesta. Soolaga ei tasu üle pingutada, sest seda saab alati lisada lõpptulemusele ning juustud lisavad veel soola. Hauta segu natukene, tõsta kuumust ja lisa vahukoor.

14 15

Lase vahukoorel keema tõusta ning vala kastmesse tükeldatud sinihallitusjuust. Viimasel ajal on mul olnud probleeme hea sinihallitusjuustu leidmisega. Ühes toidusaates räägiti, et on olemas ka eestimaine. Läksin poodi ja tõin selle endale ära- eksperiment lõppes juustu ära viskamisega. Kahjuks ei olnud see minu ainuke negatiivne kogemus. Ei tea, kuhu see maailm niimoodi lõpuks välja jõuab, kui isegi sinihallitusjuust maitseb nagu see oleks hallitama läinud. Kui juust on täielikult sulanud, siis tõsta pann tulelt ja jäta kaste tõmbama.

Keeda spagette sortsu õliga soolvees paar minutit, kurna ja sega kastmega.

13

Serveeri riivitud parmesaniga ja naudi soojalt.

16 18

9 kommentaari:

  1. seda rooga kavatsen täna teha oma mehele ! :)

    VastaKustuta
  2. küsimus selle pastamasina kohta- kas see on eestist ostetud ja kui on, siis kust? tahaks omale ka hirmsasti sellist kaunitari, käsitsi on ikka väga raske seda taigent rullida.

    VastaKustuta
  3. Pastamasin on ostetud Tartust. Kui otsid pastamasinat internetist siis mõni pood ikka ette jääb, mis seda pakub.

    VastaKustuta
  4. Koduootel pastamasinaid olen mina kohanud Tartu kaubamaja köögividinate osakonnas. See siis nüüd täitsa tasustamata reklaaam....

    <´´,

    VastaKustuta
  5. tänan, siis tean kust mehele sünnipäevakinki leida :D

    VastaKustuta
  6. Pastamasinat müüakse kindlasti Tallinna ja Tartu kaubamajas, Stockmannis, suuremates Selverites (nt Järve) olen ka näinud. Ilmselt leiab veel nii mõnestki nn hästi varustatud kauplusest.
    Seda pastat kiidaks ka :)

    VastaKustuta
  7. No nii armas kassike! Sellele annaks kohe köik paremad palad, kui ta niiviisi vaatab... nurrrr...

    VastaKustuta
  8. Muudkui lugesin ja ketrasin teksti allapoole ja lugesin ja... Siis tuli see koht, et "väike tuli vaatama", mis toimub. Ketran ja mõtlen, et huvitav, vana see laps on.... Ja siis sellised silmad!!!!! :D Einoh. Ainult kass suudab sellist ilmet oma näkku manada! Sulasin...

    Aga praktilist laadi küsimus: Kas seda endatehtud pastat saaks nn ka ette teha. Et teed korraga suurema koguse ja topid kuhugi õhukindlasse karpi seisma. Kasvõi mõneks päevaks? On see mõeldav?

    VastaKustuta
  9. Ma väga vabandan, et selle vastusega nüüd nii kaua aega läks. Aga parem hilja kui mitte kunagi!

    Pastat saab ette teha. Säilitamiseks on kaks võimalust, kas kuivatamine või külmutamine. Spagettide korral keegi ilmselt külmutamist kasutama ei hakka, ravioolide puhul jälle ei sobi kuivatamine.
    Säilivuse kohta nii palju, et kuivatatud pasta üldiselt soovitatakse ikka kuu kahe jooksul ära süüa- vähemalt selliseid vihjeid olen kohanud. Mulle endale kuivatatud pasta ei meeldi, sest see kaotab minu arust midagi väga olulist, mis see täpselt on, seda ma öelda ei oska!

    VastaKustuta