Lehed

Puravikusupp punase veiniga

neljapäev, 29. september 2011

Kuigi ma ise pole palju metsa seenele jõudnud, siis mu ema on küll. Minu tööks on siis jäänud nende seentega midagi ette võtta. Ma siis panin neid nii sügavkülma kui ka marineerituna purki, proovisin ka hapendamist ning loomulikult läksid osad kohe söömiseks.

Puravikusupp punase veiniga / Porcini and red wine soup

Tuli välja, et ikkagi on hea, kui mõned tühjad purgid kuskile varutud on - tavaliselt olen just mina see, kes need kõik julmalt minema viskab, et need ette ei jääks ;) Purkidega on veel see tüütu asi, et neilt peab ju silte maha kraapima. Pole just väga kena saada nt moosipurki, mis väidab, et sees on tegelikult seeneseljanka. Minu arust on seda parim teha, kui jätta purgid enne mõneks ajaks sooja vette likku. Sellisel juhul koorduvad sildid tavaliselt üsna lihtsalt maha. Ja siis saab purke kaunistama panna hoopis kenamad sildid. Et järgmise aasta sildistamist kergemaks teha, on parem silte mitte kleepida, vaid paelaga ümber purgi siduda :)

Marineeritud seened

Puravikkudega oli kaks varianti - kas teha puravikuravioole või suppi. Olgu öeldud, et püreesupid meeldivad mulle väga, samas ega pasta mulle vähem ei meeldi :D Läksime siiski lihtsama vastupanu teed ja valmis supp, punase veiniga. Retsept on üldjoontes pärit Nami-namist. Kuigi supp on maitsev, siis väga kuumalt siiski sööma hakata ei tasu nagu retseptis õpetati, kõrvetab keele ära ;)

Vaja läheb (kahele kuni neljale):
  • 200 g puravikke, läbi kuumutatult
  • 20-30 g võid
  • 1 väike sibul, rõngasteks lõigatud
  • 1 küüs küüslauku, peenelt riivitud
  • soovi korral ~60 g suitsusinki, ribadeks lõigatud
  • 5+1 dl vett
  • 1,5 kanamaitselist puljongikuubikut
  • 2,5 sl jahu
  • 2 dl kohvikoort (või vahukoort)
  • 0,5 dl punast veini
  • 1 sl sojakastet
  • soola, pipart
  • pealeraputamiseks parmesani
Kõigepealt rebi puravikud väiksemateks tükkideks ja kuumuta pannil või potis kuni niiskuse eraldumiseni. Lisa või, hakitud sibulad, peenelt riivitud küüslauguküüs, hauta mõõdukal kuumusel. Siis lisa singiribad, pruunista kergelt. Lisa pool 5 detsiliitrist veest ja püreesta siis seened, sibula- ja singiribad. Lisa ülejäänud vesi - 1 dl jäta alles ja sega jahuga. Lisa ka puljongikuubikud. Kuumuta suppi kuni keemiseni ja lisa siis jahu, mis on segatud 1 dl veega. Sega ja kuumuta uuesti keemiseni. Lisa koor, vein ja sojakaste. Maitsesta ning keeda siis suppi keskmisel kuumusel, kuni see pakseneb.
Serveeri peale riivitud parmesani ja värskelt purustatud pipraga. Juurde sobib hästi mõni maitsev kukkel või saiaviil.

Puravikusupp punase veiniga / Porcini and red wine soup

1 kommentaar:

  1. Aias puravikud olemas, ülejäänud ained peaks ka külmkapist kätte leidma. Pildid on nii isuäratavad, et kutsuvad kohe järele katsetama.

    VastaKustuta